Pravidla

Komu je hra určena?

Hra je určena pro rodinné týmy i pro jednotlivce. Doporučený minimální věk hráče je 10 let.

Každý úspěšný řešitel (tým) může získat poděkování od samotného Sherlocka Holmese, pokud vyplní závěrečný formulář.

Co budete ke hře potřebovat?

Při hře se neobejdete bez tužky a kusu papíru. Doporučujeme zapisovat si všechny informace, které se Vám budou zdát důležité. A nezapomínejte, že ne všechny důležité informace zazní od svědků. Je třeba se i pozorně dívat. Také ale platí, že na některých lokacích, nemusí být k případu žádná podstatná informace.

Dále si na hru vyhraďte cca 1 hodinu času. Hru je třeba dohrát, neboť není možno si herní stav uložit v průběhu.

Hru je nutno hrát na zařízení, které umí přehrávat zvuk.

Jako každá šifrovací hra je i tato hratelná pouze jednou. Až objevíte řešení případu, jistě to poznáte.

Jak hra funguje?

Nejdůležitější informace k fungování hry Vám sdělí Dr. Watson v úvodním intru. Poslouchejte ho pozorně. Přesto si Vás i zde dovolíme upozornit na pár věcí.

Vaším cílem je vyřešit případ v co nejkratším herním čase. Herní čas je jednak tvořen reálným časem, který strávíte přemýšlením a zkoumáním lokací, a časem, který potřebuje vaše figurka na přesun mezi lokacemi. Pokud se u lokace aktuálně zobrazí, že přesun trvá 10 minut, znamená to, že se přičte 10 minut k vašemu hernímu času, ale vy se tam v reálném čase přesunete okamžitě. Váš finální herní čas tedy můžete ovlivnit úsporným plánováním přesunů po Londýně. Váš aktuální herní čas znázorňují hodiny v levém horním rohu.

K přesunům po Londýně slouží herní plánek, který získáte před začátkem vyšetřování od Dr. Watsona. Dostupné lokace poznáte podle toho, že se obarví, když na ně najedete myší. Prostřednictvím kliknutí na miniaturu plánku, která se bude nacházet v levém dolním rohu herního okna, můžete opustit aktuální herní lokaci a vydat se dál. Herní lokace můžete navštěvovat opakovaně, stále však budou dostupné stejné informace.

Celá hra probíhá na jedné webové stránce a není možné si uložit průběžný stav. Dávejte si pozor, abyste v průběhu hry neobnovili stránku nebo neklikli na tlačítko zpět, přišli byste o nahraný čas.


Soutěž


Hra bude spuštěna 30. ledna. V sobotu 30. a v neděli 31. bude probíhat zároveň soutěž o nejrychlejšího řešitele. Podmínkou účasti je úspěšné vyřešení případu a vyplnění závěrečného formuláře. V pondělí 1. února, pak zveřejníme seznam nejúspěšnějších řešitelů. Do soutěže bude zařazen vždy a pouze první úspěšný výkon daného herního týmu.


O projektu


Autor:    Anna Lhoťanová, e-mail: anna.lhotanova@ddm-mb.cz

Hráli:      Členové divadelního souboru Jitřenka při DDM Mladá Boleslav.

Webová hra Záskok na 221B Baker Street je inspirována anglickou stolní hrou 221b Baker Street od společnosti Gibsons, Sutton, Surrey, SM1 4AF, z této stolní hry je také převzata grafika plánu Londýna. Hra vznikla v dubnu 2016.

Zdroje:

  • Freesound [online]. Barcelona: Music Technology Group of Universitat Pompeu Fabra, 2005 [cit. 2016-04-19]. Dostupné z: http://freesound.org/ Všechny použité skladby jsou pod licencemi Creative Commons.
  • "Crime Story" od "David Szesztay". Dostupné na adrese: http://freemusicarchive.org/ music/David_Szesztay/Acoustic_Guitar/Crime_Story pod licencí Attribution-NonComercial International License.
  • "Old London Bridge and St. Paul's Cathedral From the Thames" od "David Cox". Dostupné na adrese: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/David_Cox_-_Old_ London_Bridge_and_St._Paul's_Cathedral_From_the_Thames_-_Google_Art_Project.jpg jako volné dílo.

Zpět

Miniatura plánku.
Šifra.

Vyhráli jste!

Vyřešení případu vám trvalo: XXX

Pokud chcete obdržet poděkování od samotného Sherlocka Holmese, uveďte prosím jména všech členů Vašeho detektiv­ního týmu (popř. jen název týmu) a emailovou adresu, na kterou chcete poděkování zaslat.

MENU